Κυριακή 1 Ιουνίου 2008

Πολυτεχνειο ' 73:O αστικος μυθος του συμβιβασμενου νεοελληνα ραγιά-το αλλοθι της μεταπολιτευτικης αστικης "δημοκρατιας"


Καθετι το μεγαλο,το σπουδαιο,το αντικομφορμιστικο και ρηξικελευθο που λαμαβανει χωρα μεσα στο αποστειρωμενο πολιτικα περιβαλλον του λεγομενου "αναπτυγμενου καπιταλιστικου κοσμου", καθετι που διαταρασσει για λιγο τη γαληνη των δημαγωγων και σπαει τα καλουπια μεσα στα οποια μας διαπλαθουν απο τη μερα που γεννιομαστε ως τη μερα που ψωφαμε,αυτοματως απονευρωνεται ιστορικα και παροπλιζεται στον αγωνα κατα του κατεστημενου, με την νομιμοποιηση και αφομοιωσή του απο το ΙΔΙΟ το κατεστημενο.

Το Πολυτεχνειο ειναι η καλη στιγμη μιας κακης-οπως εδειξε η πορεια των πραγματων- γενιας.Ειναι ενα απο τα τελευταια αναχωματα στον συγκεντρωτισμο(ΟΧΙ το τελευταιο!),που σκαφτηκαν σε αυτη την ελεεινη νεοελληνικη κοινωνια.Παιδια μη αποδεκτα απο την πλειοψηφια της τοτε κοινης γνωμης λογω της ατημελητης εμφανισης τους και της υπερμετρα τολμηρης τους οπτικης των πραγματων,βρεθηκαν τελικα μαλλον συμπτωματικα-υστερα απο ενα μπαραζ περιεργων συγκυριων-να κανουν καταληψη στο Μετσοβειο Πολυτεχνειο το Νοεμβρη του '73.(Ολα ξεκινησαν απο καποιες ασυνεννοησιες οπως οι ιδιοι οι πρωταγωνιστες των εξελιξεων εχουν επισημανει κατα καιρους).Η καταληψη απροσμενα γιγαντωθηκε κι εξελλιχθηκε στην πιο μαζικη αντιχουντικη δραση που ειχε συμβει ως τοτε. Και παλι απο επιμερους γεγονοτα και συγκυριες:Eνα ευτραπελο με εκατερωθεν ριψη νερατζιων μεταξυ των μπατσων που βρισκονταν περιμετρικα της περιφραξης της σχολης και των φοιτητων-που αρχισε ως πλακα αλλα στη συνεχεια κλιμακωθηκε κι οξυνε τα πνευματα-,η συνδεση της καταληψης με διαμαρτυρια Mεγαρέων αγροτων που ανεβηκαν στην Αθηνα την ιδια χρονικη στιγμη και τελικα μπηκαν στο πολυτεχνειο ή το απροσχεδιαστο εγχειρημα του περιφημου ραδιοφωνικου σταθμου των "ελευθερων αγωνιζομενων φοιτητων" που απετελεσε και το μονο μη-λογοκρινομενο ΜΜΕ μεσα στη χουντα....
Εν ολιγοις,η δυναμικη της καταληψης τελικως ελαβε διαστασεις που κανεις δεν θα μπορουσε να φανταστει προηγουμενως,και αναμφιβολα σηματοδοτησε την μακροβιοτερη ως τοτε διαμαρτυρια κατα του καθεστωτος,καθως ΚΑΙ χρονικα,ξεπερασε καθε προηγουμενη καταληψη ακαδημαικου-δημοσιου γενικοτερα- χωρου, ως τοτε.Η καταστολη φυσικα,αν και ετεροχρονισμενα,ηρθε ως πελεκυς στα κεφαλια των εξεγερμενων,και με τη βαναυσοτητα της εγραψε μια ακομα μαυρη σελιδα στο βιβλιο της συγχρονης ελληνικης ιστοριας.

.
Ως αντιεξουσιαστικο αναχωμα,το Πολυτεχνειο επεσε σε 2 φασεις.Η πρωτη ηταν η εισβολη του τανκ και τα παρελκομενα εκεινης της νυχτας.Η δευτερη,και πλεον ανηλεης, ειναι η συστηματικη κι ενορχηστρωμενη χαλκευση του απο τα αστικα ΜΜΕ που γινεται ανελλιπως μεχρι σημερα.Παραχαραξη των γεγονοτων,σταδιακη προσαρμογη στο "πολιτικαλ κορεκτ", απο την επισημη αριστερα και τις αλλες παραταξεις(ολες ανεξαιρετως τιμουν κι εκθειαζουν την επετειο),καπηλεια-καπελωμα απο ατομα ασχετα πολλες φορες με το συγκεκριμενο κινημα και ακολουθως,εξαργυρωση στο πολιτικο χρηματηστηριο ειναι τα κυρια γνωρισματα της.
.
Αιτιασεις:

1) Η "επετειοποιηση"(ταρριχευση) του γεγονοτος,με γαρνιρισμα αφθονου Θεοδωρακη,Λοϊζου και γενικα μουσικης κουλτουρας των 70's, το κατεστησε αυτοματως φολκλορικου-μνημειακου- ιστορικου χαρακτηρα. Απετρεψε ετσι, τεχνιεντως τη διατηρηση της φλογας του , και τη μετατροπη της σε ενεργη εστια διαρκους αντιδρασης μεσα στη "νομιμοτητα" της μεταπολιτευτικης εξουσιας.Και φυσικα,το απεκοψε σιγα-σιγα απο τις νεες γενιες που εψαχναν για νεα προτυπα και οραματα,κι ολο αυτο τους φαινοταν μακρινο κι αποστεωμενο.

(Kαι..μιλωντας για μουσικη κουλτουρα 70's, ας δουμε την σταση της τοτε καλλιτεχνικης ελιτ της χωρας,τη στιγμη που ο ελληνικος λαος αποζητουσε απεγνωσμενα φωνες αντιστασης.
Αποκαλυπτικοτατο το αρθρο του "Ιου",που μπορειτε να δειτε εδω: http://www.iospress.gr/ios1997/ios19970420a.htm )


2)Ο-μετα βδελυγμιας- αφορισμος της επισημης αριστερας απεναντι στην οικειοποιηση της ημερομηνιας 17Ν απο οργανωσεις εκτος της νομιμοτητας και του δημοκρατικου φασματος,ως "τυμβωρυχια και βεβηλη πραξη",επιχειρησε να αποκοψει το συμβαν της καταληψης του 73 απο τον αντιεξουσιαστικο χωρο,ΨΕΥΔΩΣ,καθως ειναι γνωστη η συμβολη των αναρχικων(πρωτοστατουντος του αειμνηστου Νικολα) στα δρωμενα τοτε.



.
3) Η εξιδανικευση της νεολαιας του 73 απο το εκπαιδευτικο συστημα και τα σχολεια, και παρουσιαση της ως μαζα νεομαρτύρων,ιδεολογων,με αισθημα αυτοθυσιας και ΕΘΝΙΚΗΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ!!! Αυτο ειναι ισως και το πιο απεχθες σημειο της αστικης προπαγανδας, καθως στρεβλωνει εσκεμμενα τα αιτηματα της εθνικης ανεξαρτησιας και ενοτητας(τα οποια αντιπροσωπευε και η σημαια τοτε),σε τασεις αντιστοιχες του δεξιου πατριωτισμου,ενω η εικονα καθωσπρεπει παιδιων-νεομαρτυρων,που θυσιαστηκαν για το καλο των επομενων γενεων, μαλλον αποστροφη φερνει στους νεους που αρεσκονται σε προτυπα γηινα και προσιτα, κι οχι υπερανθρωπα....Κι εδω φυσικα η κονιορτοποιηση των Μεσων Μαζικης Εξημερωσης εχει παρεισφρυσει με χυδαιοτητα,καθως η αληθεια ειναι εντελως διαφορετικη.Οι καταληψιες ηταν μαλλιαδες και αξυριστοι στην πλειοψηφια τους, με επιροες απο μουσικα ρευματα ακραια για την ελληνικη κοινωνια ακομα.AKOMH,ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΝΕΟΛΑΙΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΑΛΛΑ ΚΙ ΕΡΓΑΤΕΣ(δηλ Μη-Εκλπτυσμενοι και Λογιοι ανθρωποι) ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ ΣΤΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ.ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ, ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΣ(αποτελουμενης απο 1000 τοτε,κι ως 5000 αργοτερα!), ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΙΧΜΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΟΠΗΚΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ <<ΠΑΚΕΤΟ>> ΚΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗ ΝΑΦΘΑΛΗΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΝΤΟΥΛΑΠΟΥ.ΕΝΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΜΑΤΟΚΥΛΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ (ΑΚΡΟ)ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ-ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ- ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ, ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΚΕΙΝΗ ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ 16ης ΟΥΔΕΙΣ ΛΟΓΟΣ.ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ,ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Ο ΠΟΛΥΔΑΠΑΝΟΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥΣ ΑΠΛΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΜΥΘΟ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΣΙΩΠΗΘΗΚΕ.(Να σημειωθει οτι πριν τη μοιραια συγκρουση των διαδηλωτων με τους μπατσους ειχαν προηγηθει επιθεσεις τους σε κυβερνητικα χτιρια.Ετσι,για να μην ξεχνιομαστε...)Η συμμετοχη ευρυτερων κοινωνικων στρωματων στο κινημα,καταδεικνυει πως η ριζοσπαστικη σκεψη δεν ειναι-οπως παει να λανσαριστει- προνομιο των λιγων,των εξυπνων,των μορφωμενων,των <<απο πανω>>,αλλα δυναμη διαταξικη και διαπολιτισμικη της νεολαιας.Και φυσικα, μας απεγκλωβιζει απο το ελιτιστικο στερεοτυπο οτι οι <<απλοικοι>>,οι <<καθημερινοι>>,οι <<μη-ακαδημαικοι>>,πρεπει να περιμενουν μοιρολατρικα τις αλλαγες της κοινωνιας απο τους <<ανερχομενους>>,τους <<καλλιεργημενους>>,λειτουργωντας ως τελευταιοι τροχοι της αμαξης και ουραγοι οι ιδιοι.
Επισης,προς απομυθοποιηση της ηρωικης αυτης φουρνιας ιδεολογων φοιτητων που περασε ανεπιστρεπτι συμφωνα με την διαχυτη αυτη αισθηση των σχολικων εκδηλωσεων,και δηθεν ηταν φτιαγμενη απο αλλο DNA σε σχεση με τις σημερινες γενιες που ειναι ανικανες και καταδικασμενες σε καθηλωση στον καναπε:
Κατ'αρχην,αυτη ακριβως η "ηρωικη" γενια ελεγχει εδω και περιπου 3 δεκαετειες τον τοπο, και φερει τεραστιες ευθυνες για τη σημερινη καταπτωση της δημοκρατιας και τον ευτελισμο της δημοσιας ζωης που συναντουμε σημερα.Αρα,ας τελειωνουμε με το παραμυθι οτι επροκειτο για ατομα απο καλυτερη παστα.

Επιπλεον,ας υπογραμμιστει οτι οι φοιτητες καταληψιες ανηκαν σε ενα τεραστιο ευρος πολιτικων χωρων απο την αναρχια ως το κεντρο και την καντροαριστερα(μετεπειτα ΠΑΣΟΚ),αρα δεν ειχαν ενιαια αντιληψη και θεση παρα μονο την πτωση της χουντας,ενω πολλοι απο αυτους δεν ηταν συνειδητοποιημενοι ιδεολογικα,και ειχαν αναμειχθει στην ολη κατασταση για χαρη καποιας ερωτικης επιδιωξης η απλα για την καβλα και τη νεανικη τρελα τους.Δεν ηταν καλοπαιδα-βουτυροπαιδα οι περισσοτεροι,αλλα οι αντιστοιχοι μπαχαλοι της εποχης και σιγουρα δεν αποτελουσαν το μοντελο του ιδεατου γαμπρου-νυφης.Κατα το τριημερο του μεγαλου επαναστατικου αναβρασμου(14-17) εγραψαν συνθηματα και κολλησαν αφισες οπου γουσταραν-ακομα και πανω σε μεσα μαζικης μεταφορας,εγραψαν τολμηρα-εως υβριστικα- συνθηματα σε τοιχους,και δεν μπορουμε να πουμε οτι ηταν οι πιο αντιπροσωπευτικοι θιασωτες της ταξης, δεδομενης της εικονας που ειχε το εσωτερικο του Μετσοβειου μετα το αδειασμα απο την αστυνομικη επεμβαση.Μαλιστα η βρωμα και δυσωδια που επικρατουσε μεσα αποτυπωθηκε-"επεξεργασμενη" καταλληλα,ωστε να ειναι οσο το δυνατον πιο εντονη- σε οπτικο υλικο απο την ασφαλεια για να προβληθει στην κοινη γνωμη ως προπαγανδα που θα προεβαλλε οτι οι καταληψιες ηταν αναρχικα στοιχεια-ταραξιες.Σε βιντεοσκοπηση τεθηκαν και οι φθορες κρατικων κτιριων και τραπεζων που ειχαν προηγηθει κατα την αιματοβαμμενη πορεια της οδου Αθηνας,οπως επισης και οι εστιες φωτιας που ηταν διασπαρτες μεσα σε δρομους του κεντρου,για την αντιμετωπιση των δακρυγονων.
Δεν εχω καταφερει ακομα να βρω καποιο αποσπασμα απο δελτια ειδησεων της χουντικης τηλεορασης στις 17 Νοεμβρη του 1973.Ωστοσο,κανοντας μια αναγωγη αυτων των εικονων βιας στα τηλεοπτικα πλατο της σημερινης αστικης δημοκρατιας,αναποφευκτα σχηματιζω στο μυαλο μου την εικονα α)του εξαλλου Πρετεντερη και των οργισμενων τηλεμαϊντανων να κατακεραυνωνουν τους φοιτητες,να τους αποκαλουν βανδαλους και να διερωτονται ποιος θα πληρωσει τωρα ολες αυτες τις ζημιες καθως και γιατι οι φοιτητες δεν συναινεσαν στις δημοκρατικες μεταρρυθμισεις του πολιτευματος που τοσο απαραιτητες ειναι, β)του Τραγκα να ωρυεται και να ζηταει το κεφαλι της νεαρης αριστερης,ονοματι Δαμανακη,που θα πρεπει να καταδικαστει για προτροπη βιας μεσω παρανομου ραδιοφωνικου σταθμου,και γ) του Στυλιανιδη που ακροβολισμενος σε ενα παραθυρο εξηγει με πραοτητα οτι τωρα που η κυβερνηση εθεσε την κατασταση υπο ελεγχο,οι πολιτες μπορουν να κοιμουνται ησυχοι και να περιμενουν την εφαρμογη των μεταρρυθμισεων που εχουν εξαγγελθει. (με πρωτη και καλυτερη τις δημοκρατικες εκλογες) Στα δεδομενα,λοιπον της σημερινης πραγματικοτητας, θα φανταζαν το ιδιο ηρωες και μαρτυρες οι εξεγερμενοι φοιτητες?
Διαβαστε κι αυτο,για να μη νομιζετε οτι η αντισταση περιοριστηκε στα φοιτητικα κινηματα της εποχης.Οι...αεροπειρατιες της εποχης,εδω: http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=768886 . Kαι να μη λησμονουμε και την υποθεση του "Βελος",του πλοιου του πολεμικου ναυτικου που αυτομολησε στην Ιταλια.
Επισης: Ακρως απαραιτητη κρινεται για οποιονδηποτε εραστη της ιστοριας, η αναγνωση αυτου του καταπληκτικου "Χρονολογίου" της Αντιδικτατορικης Παλης, συντεταγμενου απο τον "Ιο" (οποία πρωτοτυπία!).Ολες οι δεκαδες μικρες και μεγαλυτερες ενεργειες κατα της δικτατοριας,συγκεντρωμενες εδω


.
.
4)Πολυτεχνειο-Αριστερα.Ειναι γνωστο πως η καταληψη αρχικα κατακριθηκε απο το επισημο ΚΚΕ,που πιστευε στον ενοπλο αγωνα κι οχι στις αυθορμητες καταληψεις ως μεσο δρασης γι'αυτο αποθαρρυνε τα μελη του να συμμετασχουν και τα προετρεπε να οδηγησουν σε εκτονωση το ολο εγχειρημα.Βεβαια,η απροσμενη δυναμικη που απατροναριστα δημιουργηθηκε μετα,αναγκασε το ΚΚΕ σε ανοχη της καταστασης,με προταγμα ομως τον περιορισμο της εξεγερσης σε φοιτητικες λογικες κι οχι ευρεια ριξη με τη Χουντα(που εκεινη την εποχη καλοπιζοταν με δημοκρατικο μεικ-απ)Φυσικα,ο εμφυτος καθεστωτισμος των απανταχου Κομουνιστικων Κομματων-απορροια της αυστηρης οργανωτικης τους δομης και ιεραρχειας-σαφως επαιξε κι εδω το ρολο του,επιφεροντας αντανακλαστικα δυσφορια εναντι μιας πραξης τοσο αυθορμητης κι ανεξελεγκτης.Ακομη,μην ξεχναμε την αποστασιοποιηση της ηγεσιας του ΚΚΕ απο τις πραγματικες εξελιξεις,καθως η εδρα της ηταν στο εξωτερικο.Ειναι κι αυτη μια καλοπροεραιτη αντιμετωπιση-δικαιολογηση του απαραδεκτου κειμενου που δημοσιευτηκε στην <<Πανσπουδαστικη Νο8>> 3 μηνες μετα,και της αποκυρηξης-διαπομπευσης των πρωτεργατων της καταληψης,ως <<προβοκατορων>> Προσθετα,καποιοι παλιοι αριστεροι που ηταν αυστηρων ηθων και συντηρητικοι,ποτε δεν αντιμετωπιζαν τους πιτσιρικαδες αυτους ως γνησιους διαδοχους τους στα κινηματα,και σε ενα μεγαλο ποσοστο,εβλεπαν τις κινησεις τους ως εφηβικη εκτονωση σε συγκριση με τα γεγονοτα του εμφυλιου και τις εξοριες που υπεστησαν οι ιδιοι.Στον αντιποδα,υπηρχαν και αλλοι,που αν και μεσηλικες τοτε,η και ηλικιωμενοι αμεσως σταθηκαν αλληλεγγυοι στους φοιτητων(αριστεροι και μη),συναισθανομενοι την ιστορικη σοβαροτητα των εξελιξεων.Και μαλιστα, πολλοι απο τους περιοικους της περιοχης του Μετσοβειου τους ανοιξαν με προσωπικο ρισκο και τα σπιτια τους για να βρουν καταφυγιο απο τη μανια των μπατσων τη νυχτα της 17ης)
Σε αυτο το σημειο δραττομαι της ευκαιριας να παραθεσω ενα εκτενες και κατατοπιστικοτατο αρθρο του "Ιου",σχετικα με τα φοιτητικα κινηματα της μεταπολιτευσης.Η σταση της επισημης Αριστερας,οπως περιγραφεται σε διαφορα σημεια του αρθρου του "Iου",σε συνδυασμο με τις πομπες της στο Πολυτεχνειο,που αναφερονται παραπανω,καθιστουν σαφες οτι υπαρχει μια χρονικη συνεχεια στη γραμμη του Κομματος απεναντι στα κινηματα,ή με αλλα λογια,οτι ο αρνητισμος εναντι της καταληψης του Πολυτεχνειου το '73,δεν ειναι μια μεμονωμενη ιστορικη γκαφα,αλλα πολιτικα συνεπης(απο το Βελουχιωτη ως τα σημερα) ταση. http://users.auth.gr/~nxaf/Keimena/IOS_2-6-2006_gia_ta_foititika_kinimata.doc

Και επειδη μια εικονα-ποσο μαλλον ενα βιντεο-αξιζει οσο χιλιες λεξεις,δειτε κι αυτο: (αναρτημενο και στη στηλη "Για να μαθαινεις")....http://www.youtube.com/watch?v=d4cbTljoRsw
Ακολουθως:

5)Το <<Πολυτεχνειο>> εξεφρασε πλειοψηφικο ρευμα της εποχης εναντια στη Χουντα. Οι φοιτητες εδρασαν εξ'ονοματος συσσωμου του λαου και των πολιτικων δυναμεων.Μηπως ξεχναμε οτι αναφερομαστε στον αδρανη αυτο λαο που επι εφτα χρονια μετα βιας επεδειξε καποιες μετρημενες αντιδικτατορικες κινησεις-εκτος των πανεπιστημιακων δεδομενων? Μηπως ξεχναμε οτι αναφερομαστε στο λαο που με ανακουφιση ετοιμαζοταν να υποδεχθει τη φιλελευθεροποιηση της χουντας και τη σταδιακη μετατροπη της σε δημοκρατια απο το Μαρκεζινη?Μηπως ξεχναμε οτι αναφερομαστε στα κομματα που ετοιμαζονταν να υποδεχθουν τις νεες μεταρρυθμισεις ως <<κατακτηση>> και <<βημα>> των νεων αγωνων? Διοτι αυτη ηταν η αντιληψη στο ΚΚΕ Εσωτερικου,και σε αλλες δυναμεις...Κανεις δεν τολμα να βγει και να πει την αληθεια:Oτι το <<Πολυτεχνειο>> ειναι η νικη της μειοψηφιας εναντι των δυσκινητων κι ανικανων πλειοψηφιων,η αποδειξη πως ο καθενας μπορει να αλλαξει τον κοσμο μονος του,χωρις πλατες ισχυρων οργανωσεων και καθοδηγησεων.ΟΙ ΑΚΡΑΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΜΕΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ,ΟΧΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΚΟΥΟΙ.ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΚΙ ΟΧΙ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ.Το ιδιο ακριβως ισχυει και για τη Νομικη.Αυτοματη καταρριψη της αστικης λογικης περι συντριπτικης κι ακλονητης επιβολης της πλειοψηφικης βουλησης στην κοινωνια,περι εξαλειψης του δικαιωματος αμφισβητησης της.
.
"Mια μειοψηφία ευρέθηκε πάντοτε απο τους αρχαίους καιρούς ίσαμε σήμερα να εμπιστευθεί στη φαντασία και με αυτήν να υπερκοντίσει την μεγαλύτερη ανασχετική δύναμη του ανθρώπου -την σκοπιμότητα" Oδυσεας Ελυτης Οδυσσεας Ελυτης Οδυσσεας Ελυτης Οδυσσεας Ελυτης Οδυσσεας Ελυτης Οδυσσεας Ελυτης Οδυσσεας Οδυσσεας Ελυτης
.
6)Το Πολυτεχνειο εριξε τη χουντα.Ανακριβες,καθως Η ΧΟΥΝΤΑ ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ Π-Ο-Τ-Ε!Αντιθετα, παραιτηθηκε υπο το βαρος των εξελιξεων στην Κυπρο.Μιας προδοσιας ,που ηταν πραξη προσχεδιασμενη προ πολλου απο τους Αμερικανους(οπως επισημως απεδειχθη απο εγγραφα της ΣΙΑ που ηρθαν στη δημοσιοτητα πολλα χρονια αργοτερα,τα ειχαν ολα επι χάρτου πολυ πριν το 74). Αρα,ουσιαστικα δεν ηταν παρα ενα εγκαθετο επταετες καθεστως με ημερομηνια ληξεως εξ'αρχης(ασχετα αν οι αφελεις υποκινητες του νομιζαν οτι ελεγχουν την κατασταση). Ο μυθος οτι το Πολυτεχνειο εριξε τη χουντα καταρριπτεται και απο το γεγονος της μηδαμινης ενημερωσης που υπηρχε τοτε,κι αρα της σχετικα μικρης κατακραυγης που προκληθηκε σε πρωτη φαση απο την κοινη γνωμη.Το πασιγνωστο σε εμας σημερα βιντεο της εισβολης του τανκ που εκανε το γυρο του κοσμου,ειναι το ενα και μοναδικο ντoκουμεντο της 17ης Νοεμβρη, ανηκει σε αλλοδαπο δημοσιογραφο και τραβηχτηκε κρυφα, με ερασιτεχνικα μεσα.Φυσικα δεν προβληθηκε παρά πολυ αργοτερα στην Ελλαδα,αρα ουσιαστικα τα γεγονοτα μεταφερθηκαν απο στομα σε στομα(και μεσω καποιων λογοκρινομενων εντυπων που απεδωσαν με μετριοπαθεια τα συμβαντα,στα πρωτοσελιδα τους,με αποτελεσμα ο μεσος αναγνωστης να μην μπορεσει να αντιληφθει την εκταση και τη φρικαλεοτητά τους).Αρα αποκλειεται να δημιουργηθηκε τετοιος αντικτυπος που να εξεθεσε το καθεστως και να το υπεσκαψε αμεσα.Ισα-ισα σκληρηναν και τα κατασταλτικα μετρα.Ως μοναδικη αντικειμενικη επιτυχια του ολου εγχειρηματος μπορει να κατοχυρωθει αυτη η ακριβως οξυνση της καταστολης,και η εκ νεου επιβολη στρατιωτικου νομου την επομένη.Δηλαδη,το στραπατσαριμα της μεταρρυθμιστικης κινησης της χουντας που σκοπο ειχε την μεταβαση σε "κηδεμονευομενη" δημοκρατια.



Πρωτοσελιδα της 17ης Νοεμβρη 1973.Σε καμια περιπτωση δεν μπορουσε,ο λογοκρινομενος τυπος της εποχης,να αποδωσει το μεγεθος της θηριωδιας που ειχε προηγηθει λιγες ωρες νωριτερα

.


Η φωτογραφια της ορκομωσιας Καραμανλη,υπο το βλεμμα του χουντικου προεδρου Γκιζικη, αποτελει το πλεον αδιαψευστο τεκμηριο σχετικα με τη ΜΗ ανατροπη της χουντας,και καταμαρτυρα τη σκληρη πραγματικοτητα:Πως η αστικη δημοκρατια απλα αποτελεσε προδιαγεγραμμενη διαδοχη κατασταση...
Αληθεια,οι χουντικοι πού βρισκονται σημερα,ποσο κακα περνανε και τι...ΨΗΦΙΖΟΥΝ (σσ θα ψηφιζαν αν τους επιτρεποταν)??? Πώς συντιθεται το συμπλεγμα Βασιλιαδες-Δικτατορες κ' ΣΙΑ-Χουντικοι(βλεπε Μιχαλοπουλος)-Χιτλερ-ΛΑΟΣ-Μπουρας? Μας ενημερωνει γι αυτα κι αλλα πολλα η Εφη Μαρινου στο σχετικο αρθρο της,στην Ελευθεροτυπια
Οσο για τη λεγομενη "Δημοκρατια" της μεταπολιτευσης,και την ποιοτικη διαφορα της απο τη χουντα,σας παραπεμπω:
A)Στο ντοκυμαντερ "Μαρτυριες",του Νικου Καβουκιδη,που παρατιθεται ολοκληρο εδω: http://independent-video.blogspot.com/2008/06/blog-post_15.html ,ενω μερος του εχει ανεβει στο Youtube,εδω:http://www.youtube.com/watch?v=ep7zGGaOG-M (link για το ιδιο βιντεο εχει τοποθετηθει και στη στηλη "Για να μαθαινεις",στο αριστερο μερος της σελιδας)
B)Στο κειμενο της σελιδας "Σαν σημερα",που εξιστορει τα τεκτενομενα της αιματηρης 7ης Επετειου του Πολυτεχνειου,που επανεφερε μνημες '73 εν μεσω "δημοκρατιας".Το κειμενο εδω: http://www.sansimera.gr/archive/articles/show.php?id=189&feature=Epeteios_Polytexneiou_1980. Περισσοτερες πληροφοριες για τα γεγονοτα, με εμφαση στο ρολο των κομματων και τις αντιδρασεις τους μετα το περιστατικο,καθως και φωτογραφικο υλικο της εποχης,περιεχονται εδω:http://orgilaou.blogspot.com/2007/11/blog-post_16.html(απο"Οργη Λαου").Φωτογραφιες των θυματων μπορειτε να βρειτε εδω: http://www.fotoartmagazine.gr/history/istorika_afieromata/polytexneio/index.htm ,σε αφιερωμα του Fotoart Magazine για το Πολυτεχνειο.
Γ)Στο κειμενο της Wikipedia που αναφερεται στην εν ψυχρο δολοφονια 15χρονου απο μπατσο, που και παλι ζωντανεψε μνημες '73 μεσα στη "δημοκρατια",ή ακομα καλυτερα μεσα στη "σοσιαλδημοκρατια" της αριστερης "Αλλαγης"(απο οτι φαινεται ολα αλλαζουν-οι πρακτικες των μηχανισμων καταστολης ποτε).Το κειμενο εδω
Δ)Στο οπτικο ντοκουμεντο του ξυλοδαρμου φοιτητη,κατα την πορεια της 17Ν 2006,το οποιο επισης εχει δοθει ως λινκ στη στηλη "Για να μαθαινεις",και ξαναδινω εδω: http://www.youtube.com/watch?v=MLSARqDQSKA
.
Σημειωση:ΚΑΙ τα τεσσερα προαναφερθεντα,εχουν συμβει σε επετειους Πολυτεχνειου-Αποκαταστασης της Δημοκρατιας...Τραγικη ειρωνια? Τα συμπερασματα δικα σας...
Αttchments:
Μια συνοπτικη λιστα των σοβαροτερων περιστατικων αστυνομικης ασυδοσιας http://fygokentros.blogspot.com/2008/12/blog-post_10.html. Ακομα:Συνεχως ανανεούμενη (δυστυχχως) λιστα προσφατων κτηνωδιων της δημοκρατικης ΕΛ.ΑΣ εναντι μεταναστων,εδω.
Περιστατικα βίας και βομβιστικων επιθεσεων απο ακροδεξιες συμμοριες, στις αρχες της μεταπολιτευσης, εδω
Τα γεγονοτα του Δεκεμβρη 2008,με την αναιτια δολοφονια του 15χρονου Αλεξη Γρηγοροπουλου απο αστυνομικο,υπο το πρισμα της Φυγοκεντρου http://fygokentros.blogspot.com/2008/12/blog-post.html
2009: Η χρονια της πανηγυρικης επανακαμψης των ακροδεξιεων συμμοριών στο προσκηνιο, μετα απο δεκαετειες υφεσης. Σχετικο αρθρο του Ιου εδω
.
7)Πολυτεχνειο-Νεκροι.Μεσα στο Πολυτεχνειο υπηρξαν απο 0 εως2 νεκροι το πολυ.(προφανως απο την καταρρευση της μεταλλικης πορτας).Εξω αναμφιβολα υπηρξαν κι αλλοι-αδιευκρινιστος ο αριθμος-,κυριως απο χτυπηματα ελευθερων σκοπευτων που ηταν σε ταρατσες.Επισης,υπηρξαν βιαιες προσαγωγες εκατονταδων φοιτητων στα τμηματα(οπου βασανιστηκαν κι επειτα καποιοι απο αυτους στρατευτηκαν αμεσα η κρατηθηκαν μεσα),ξυλοδαρμοι στα στενα γυρω απο το Μετσοβειο απο αφηνιασμενους μπατσους-παρακρατικους KAI πρωτοφανους απανθρωπιας βασανιστηρια στο Γενικο Κρατικο Νοσοκομειο οπου και κατεφθαναν χτυπημενοι. Παντως η καραμελα των πολυαριθμων θυματων κατα την εισοδο του τανκ ειναι μια ακομη προσπαθεια υπερμεγενθυνσης του γεγονοτος απο τα αστικα ΜΜΕ, που ειδικευονται στο να εξυφαινουν προσθετα σεναρια παντα,για τον εμπλουτισμο πιασαρικων θεματων.Σημειωνεται οτι στην δευτερη-"ρεφορμιστικη"(...)-εξεγερση της Νομικης(εξισου μεγαλειωδης αντιδικτατορικη δραση με το Πολυτεχνειο, που ομως επισκιαστηκε ιστορικα ως πιο αναιμακτη),θα μπορουσαν να εχουν υπαρξει πολυ περισσοτερα θυματα.
Κλεινοντας αυτη την αναλυση των 7 σημειων,νομιζω πως αξιζει να παραθεσω ενα πολυ σημαντικο αρθρο του Ιου της Ελευθεροτυπιας(26/11/2006),σχετικα με την ουσια του ακαδημαικος ασυλουhttp://www.ntua.gr/posdep/MME/Nov_2006/2006-11-26c_enet.pdf αλλα και μια απιστευτη ιστορικη αναδρομη στις απαρχες των εν ελλαδι φοιτητικων κινηματων,που κυριολεκτικα χανονται στα βαθη του χρονου.Στο επικεντρο του συγκεκριμενου αρθρου,η πρωτη καταληψη ακαδημαϊκου χωρου,το 1986,που ηταν ακρως αιματηρη...Θα το βρειτε εδω: http://www.anarchypress.gr/ (αν ψαξετε λιγο)

Το Πολυτεχνειο με τις διαστασεις που του αποδοθηκαν στην πορεια,επαξια διεκδικει σημερα μια θεση στα κιταπια των ιστορικων,μεταξυ των μεγαλυτερων εθνικων μυθων,διπλα στο ανυπαρκτο κρυφο σχολειο,την εθνικη παληγγενεσια του΄21 που δεν εγινε ουτε στις 25 Μαρτιου,ουτε στα Καλαβρυτα,ουτε απο τον Παλαιων Πατρων Γερμανο,και τελικα απετυχε και ΔΕΝ οδηγησε ποτε σε ανεξαρτησια την Ελλαδα,διπλα στο "ΟΧΙ" του Μεταξα...Αντιθετα,μεταγενεστερες του Πολυτεχνειου κινησεις κατα του μεταπολιτευτικου-πλεον- κρατους οπως το "Χημειο του 85" και το "Πολυτεχνειο του 95" που λοιδορηθηκαν ως κακεκτυπα του '73 και βανδαλιστικες εξαρσεις περιθωριακων, ξεχαστηκαν αυτες-καθαυτες με τα χρονια,ομως τουλαχιστον το μηνυμα τους(βια στη βια) εμεινε αναλοιωτο κι ετσι,αν και "απομιμησεις", δεν εκφυλιστηκαν οπως το πρωτοτυπό τους


ΥΓ:  Μια μαρτυρια που αξιζει να διαβαστει:
http://kanali.wordpress.com/2009/11/16/emp1973_sk/
Kι αλλη μια, ιδωμενη απο την "αντιπερα οχθη"- και ακρως μακαβρια
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63773777 
(Εδω το χρονικο της δικης: http://helios-eie.ekt.gr/EIE/handle/10442/8761 )

Και μια λιστα...
http://math-telos-agras.pblogs.gr/2010/11/poioi-htan-sto-polytehneio-kai-poioi-to-antallaxan-me-axiwmata.html

Και μια ιστορικη παραχαραξη...
http://afrofriends.wordpress.com/2009/11/13/emp_rebellion/ 



ΑTTACHMENT

[Αυτόνομη Πρωτοβουλία Πολιτών] - Νοέμβρης 1973 Εξι χρόνια αρκετά Δεν θα γίνουν εφτά [Το χρονικό του αγώνα Ν...

4 σχόλια:

dreary είπε...

Γενικα με βρισκεις συμφωνο στα περισσοτερα που λες, απλα εγω δε θα μιλουσα για ελληνικο φαινομενο. Μαλλον καθε επανασταση, ή προσπαθεια επαναστασης, ειναι καταδικασμενη σε αποτυχια, οταν τελικα πετυχαινει το σκοπο της. Το Πολυτεχνειο δεν πετυχε το σκοπο του αμεσα, αλλα με αλλο τροπο εγινε αυτο που διεκδικουσαν οι φοιτητες σχεδον 1 χρονο μετα. Δες και το Μαη του 68, τι απεμεινε απο αυτον, μονο σλογκαν για τις διαφημιστικες και μια γενια που θυμιζει αυτη τη δικη μας του Πολυτεχνειου. Δεν ειναι ευκολη υποθεση, λοιπον, η πραγματικ η επανασταση (και περισσοτερο αυτος ο χαρακτηρισμος, νομιζω, ταιριαζει στο Μαη του 68, γιατι η μεγαλυτερη δικλειδα του καπιταλισμου ειμαστε εμεις οι ιδιοι και το ποσο βολεμενοι ειμαστε σε αυτον, αλλα και το ποσο ως ανθρωποι επιθυμουμε την εξουσια και μετα απο την κατακτηση της ολα καταληγουν στο ιδιο σημειο.

η φυγοκεντρος είπε...

Kοιτα,αυτα εχουν λυθει προ πολλου απο τον Τροτσκι,που μιλησε για "επανασταση μεσα στην επανασταση".Συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ οτι μια επανασταση παυει να λειτουργει ως κινημα,και γινεται αυτοματα καθεστως,εαν ριχνοντας τον αντιπαλο της παρει τη θεση του(πχ Δαμανακη,Ανδρουλακης,Μπιστης,Κουναλακης αντι Παττακου-Παπαδοπυλου-Ιωαννιδη στη διαχειριση,με συμμαχους τους τραπεζιτες και τους εφοπλιστες αμφοτεροι) Επισης,στη Ρωσια οι μπολσεβικοι καλως χρησιμοποιησαν οργανωτικες δομες για να συντονισουν τον αγωνα τους-αλλιως θα ηταν σαν τους 100 κουκουλοφορους των Εξαρχειων-αλλα απο τη στιγμη που εριξαν τον Τσαρο,επρεπε αυτοματως(ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ) να βαλουν λουκετο σε ολα τα γραφεια του ΚΚ,και να κατανειμουν τις εξουσιες στον ιδιο το λαο,μεσω ισχυρων επιμερους συμβουλιων σε καθε γειτονια και καθε παραγωγικη μοναδα.Χωρις οδηγιες και καθοδηγηση.ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ.(εκει ειναι που κατερρευσε στην πραξη η περιφημη θεωρια των σταδιων).Και απλα να υπαρχει μια χαλαρη κεντρικη εξουσια για τις πολυ κομβικες αποφασεις σχετικα με εκμεταλλευση πλουτοπαραγωγικων πηγων,πολυ μεγαλα και σοβαρα δημοσια εργα,ή την αντιμετωπιση εξωτερικων εχθρων στον Α' Παγκοσμιο για παραδειγμα.Αλλα και παλι,κεντρικη εξουσια απο ακαδημαικους-επιστημονες-επαγγελματιες-συνδικαλιστες αναγνωρισμενους για τη δουλεια και την κοινωνικη τους δραση κι οχι μεσω της κομματικης οργανωσης και της συμμετοχης τους στα Οκτωβριανα.Κι ανακλητους ανα πασα στιγμη/ή με μεγιστο χρονο παραμονης σε θωκους το ενα έτος ας πουμε.Ετσι ο λαος θα μπορουσε να παρει πραγματικα την εξουσια στα χερια του και να επιλεξει μονος τους αν θα διατηρησει ή οχι τον κομμουνισμο.Μεσα απο την καθημερινοτητα και τις κατα τοπους συνελευσεις.Αντι αυτου,τελικα οι μπολσεβικοι διατηρησαν και ΓΙΓΑΝΤΩΣΑΝ την κομματικη δομη, ενω ως συμμορια ανελαβαν την εκκαθαριση οποιουδηποτε αμφισβητουσε την εξουσια τους(ασχετα απο ποια σκοπιά),δρωντας φασιστικα.Το θεμα παιρνει πολλη συζητηση οπως καταλαβαινεις...
(Ειπα να αναδημοσιευσω το συγκεκριμενο αρθρο εδω,για να ειναι κοντα στα αλλα ιστορικα-πολιτικα που εχουν συσσωρευτει τελευταια στο μπλογκ,και να υπαρχει μια ομοιομορφια.Αφησα κατω παλιοτερες δημοσιευσεις σχετικα με καλλιτεχνικα πραγματα κι αλλα γενικοτερης θεματολογιας.Αν εχω ορεξη εντος των ημερων θα δημοσιευσω κι ενα νεο αρθρο που εχω στα σκαρια,σχετικα με την εννοια της "δημοκρατιας" και τις ασαφειες που τη συνοδευεουν)

dreary είπε...

Χμμ συμφωνω για το τι επρεπε να κανει το ΚΚ στη Ρωσια, αλλα διαφωνω οτι ο Τροτσκι ελυσε το προβλημα, αφου το προβλημα υπαρχει, αποδεικνυεται οτι η θεωρια της συνεχους επαναστασης δεν εφαρμοζεται. Πρεπει να ψαξουμε το γιατι λοιπον και εδω στο παρον, αλλωστε κι ο Λενιν πεθανε κι ο Τροτσκι πεθανε.

SteWIE είπε...

Το ζητουμενο δεν ειναι η επανασταση.

Ενα ξεσπασμα πρεπει να ειναι ο σκοπος μας.

(Ξερω εχει πολλη κουβεντα μετα απο αυτα, αλλα δεν το επιτρεπει η ωρα και το κουραγιο, πλεον, για τετοιες συζητησεις)